woensdag 8 januari 2014

Nieuwjaarswens

Aan het einde van elk jaar leg ik het onder een vergrootglas en maak ik de balans op voor mijzelf. 

Wat ging goed, wat kan beter.
Plannen voor het nieuwe jaar, lange termijn plannen.



(foto: detail in atelier)


Dit jaar lukte het me steeds niet om er voor te zitten, of er over na te denken. Het past denk ik helemaal in de sfeer van het afgelopen jaar. Het lukt me gewoon niet om erover na te denken. Tijd vliegt.
Klusjes wachten.
Werk wacht.
Vrienden wachten.
En vooral ik wacht, totdat er een moment komt met meer me-time. Tot ik weer fijn in mijn mooie atelier kan werken om dingen te maken die niet ontstaan onder de druk van een deadline.
   
Afgelopen jaar waren dát de enige dingen die ik maakte, niet minder mooi of bijzonder, maar ergens wel met een dwingend tikkende klok op de achtergrond.  



(foto: werkblad tijdens maken illustratie)


Het combineren van baby, man, eigen bedrijf en 2 dagen baan vergt wel een hoop van de hoeveelheid uren in een week. Oja en dat klushuis wat we afgelopen jaar kochten, met een enorme tuin van 38 meter diep waar ik ooooooit in wil moestuinieren. Dat snoept ook wel tijd op.

Maar zoals dat gaan met nieuwe jaren, een fris nieuw jaar met nieuwe mogelijkheden om het aan te pakken, te veranderen en naar je hand te keren. 2013 is afgesloten. 2014 is een onbeschreven blad. Een nieuwe poging.


(foto: chaos die me omringt als ik aan het werk ben)


Rest mij nu niets meer dan mijn wens voor 2014 aan iedereen:  iedereen, inclusief mijzelf wens ik rust, reinheid en regelmaat. Met een dosis avontuur en plezier om dingen wat pittiger te maken. X

(foto: detail illustratie)

2 opmerkingen:

  1. Een fijn nieuwjaar Julie! En wens maar heeel veel mooie tijd voor jezelf, dat is de eerste stap.

    BeantwoordenVerwijderen